Внимание Разберете повече за преференциалните ни условия за пътници с полети до 31.12.2020 г. Натисни тук.

Мерки за безопасност 


Националният превозвач „
България Еър“ работи съобразно всички препоръки на здравните власти, като въведените мерки отговарят изцяло на оповестените препоръки от Европейския съюз. Авиокомпанията е установила необходимата организация, за да се осигури дистанция от 1,5 метра между пътниците. За моментите, когато това не е възможно, от ЕС препоръчват на пасажерите да мият по-често ръцете си. За целта на борда са подсигурени топла вода, сапун и дезинфектанти.

Носенето на маски по време на полетите на „България Еър“ е задължително.

Предлагането на сигурен и комфортен полет винаги е било задача номер едно и приоритет на националния превозвач „България Еър“. Затова и авиокомпанията въведе специални мерки, с които да осигури сигурен полет на всички пасажери.

С цел превенция всички на борда на „България Еър“ трябва задължително да носят лични предпазни маски на борда по време на целия полет. Считано от 18.03. на полетите, изпълнявани от Националния превозвач, се зарежда единствено бутилирана минерална вода за пътниците.

Екипажите на националния превозвач задължително обслужват пасажерите, носейки и санитарни ръкавици. Предпазни маски и ръкавици носи и пилотния състав, въпреки че той няма пряк контакт с пътуващите. В допълнение екипажите на авиокомпанията са запознати с всички препоръки на световните здравни и международните авиационни власти и са специално обучени да действат, ако се установи случай на заразен с коронавирус COVID-19 на борда. 

Още по-засилени са хигиенните изисквания при почистването на самолетите. Преди и след всеки полет пасажерският салон и санитарните помещения се почистват особено щателно със специални препрати. В тоалетните на самолетите на авиокомпанията са подсигурени топла вода, сапун и дезинфектанти. Качеството на въздуха в самолетите се гарантира от специални филтриращи системи HEPA, които осигуряват постоянна циркулация на термично обработен въздух до над 200 градуса, ограничавайки евентуално разпространение на каквато и била зараза по въздушен път. От началото на ноември, в допълнение към досегашната дезинфекция със сертифицирани препaрати и за да осигури на пасажерите си най-висока степен на защита и комфорт при пътуване, преди всеки полет помещенията в самолетите ще бъдат обработвани и със специално създадена за целта система с ултравиолетови лъчи (UV) - HoneywellUV Cabin System II. Технологията доказано унищожава всички вируси и бактерии от гладките повърхности.

В ситуацията на коронавирус допирът до различни повърхности на обществени места не е препоръчителен, затова на разположение за пътуващите е възможността да се чекират онлайн преди полета си – бързо и удобно. На борда на всички самолети на "България Еър" са подсигурени топла вода, сапун и дезинфектанти. Авиокомпанията спазва нужната организацията за осигуряването на дистанция между пасажерите. 

Националният превозвач редуцира част от полетите към държави, в които има рестрикции за пътуване, като продължава да оперира до по-голяма част от дестинациите си, за да осигури възможност на българи, заварени от пандемията в чужбина, да се приберат сигурно в родината си.

„България Еър“ апелира и приветства всички мерки на властите за превенция разпространението на коронавирус и призовава пасажерите да бъдат отговорни към своето здраве и здравето на близките си и да пътуват само при необходимост. За всички тях авиокомпанията е взела всички възможни мерки за осигуряване на сигурен и комфортен полет.

Важна информация по дестинации 

Тук можете да намерите актуална информация за възможностите или въведените изисквания за пътуване по дестинациите с директни полети на България Еър. 


  • Актуална информация за пътуващите до Чехия

    От 09 ноември 2020г. Правителството на Република Чехия актуализира правилата за влизане в страната, като категоризира държавите, от които пристигат пътниците на три зони – зелена, оранжева и червена, съобразно степента на разпространение на Covid-19.

    Виж още
  • Важно за пътуващите до/от Израел

    От 23 октомври 2020 г. по нареждане на местните власти пристигащите от България в Израел подлежат на 14-дневна карантина.

    Виж още
  • Важна информация за пътуващите до Белгия

    Всички пътуващи по линията София-Брюксел трябва задължително да попълнят декларация преди полета си

    Виж още
  • Министерство на Здравеопазването издаде нова Заповед с мерки за влизане в страната

    Министерство на Здравеопазването издаде нова Заповед с мерки за влизане в страната. Заповедта влиза в сила от 01.08 и е с валидност до 30.09.2020г.

    Виж още
  • Отпадна карантината при пътуване до Италия

    Всички пристигащи в Италия трябва задължително преди полета си да попълнят декларация.

    Виж още
  • Информация за всички пътуващи до Швейцария

    Всички пътници, пътуващи по линията София - Цюрих, трябва да попълнят анкетна бланка с информация за своя престой в страната.

    Виж още
  • Нови изисквания при влизане от България в Гърция

    Пристигащите от България в Гърция трябва да предоставят отрицателен PCR тест за коронавирус, направен не по-късно от 72 часа преди полета.

    Виж още
  • Информация за всички пътуващи до/от Мадрид

    Полетите ни ще се изпълняват до/от терминал 4S на летище Барахас.

    Виж още

Възможности за Вашето пътуване

Всички пътници с отменени полети ще могат да оставят билета си с отворени дати за пътуване в рамките на една година от издаването му. Освен това ще могат да се възползвате напълно безплатно и от следните бонуси към билета си (1 услуга по избор - регистриран багаж до 23 кг.; седалка с повече пространство; превоз на домашен любимец или на непридружено дете)

Пътници, които не са уведомили за решението си да отменят пътуването си до 24 часа преди  излитане на полета си,  ще се считат за неявили се на съответния полет. Промени на билети на неявили се пътници за полет  ще бъдат извършвани по условията на закупения билет.

При отменен от авиокомпанията полет

Всички пътници с отменени полети, които искат да отложат пътуването си, ще могат да се възползват от опциите по-долу  само ако ни информират за решението си, най-късно до 24 часа преди излитане на полета си, свързвайки се с издателя на билета.

Авиокомпанията предлага

  • Oставяне на билета с отворени дати за пътуване в рамките на една година от издаването на билета по която и да е директна дестинация, изпълнявана от "България Еър"

Клиентът може да се възползва и напълно безплатно от следните бонуси към билета си:

  •  Една от по-долу изброените допълнителни услуги по  избор

    - 1 брой регистриран багаж до 23 кг.

    - Избор на седалка с повече пространство

    - Превоз на домашен любимец

    - Превоз на непридружено дете

  • Ако пътникът желае да пътува придружен от друг, гарантираме, че вторият билет ще бъде издаден на същата стойност като оригиналния билет по анулирания полет.
  • По желание на клиента е възможна и смяна на име (преотстъпване на билета)

Изброените бонуси са валидни само по полети, изпълнявани от авиокомпания "България Еър".

При полет, който не е отменен от авиокомпанията

Всички пътници, с полети изпълнявани от България Еър" до 31.12.2020 г., които биха искали да отложат пътуването си,  ще могат да се възползват от по-долу цитираните опции, само ако информират издателя на билета за решението си, най-късно до 24 часа преди излитане на полета си.

  • Да ползват билетите за бъдещи пътувания в рамките на една година след издаването им. 

Смяна на дата ще бъде извършена еднократно и без такса. Възможно е да има доплащане до по-висока тарифа за новата дата.

При желание от страна на пътника можем да предложим и:

  • Използване на  билетите по друга директна дестинация, изпълнявана от  България Еър"
  • П ром яна на  име  по съществуваш билет  - може да бъде  преотстъпен на Ваш близък.

          Тези промени подлежат на допълнително доплащане.